• ما خدمتگزاران، مدیران و کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارائی به منظور تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع که همانا رضایت خالق یکتا است بر باورهای زیر هم پیمان و استوار خواهیم شد.
  • حضور به موقع در محل کار و رعایت وقت شناسی در برخورد با همکاران و ارباب رجوع
  • خوش رویی و متانت نسبت به همکاران و مراجعان
  • راهنمایی به موقع و ارائه اطلاعات لازم به مراجعان و جلوگیری از سرگردانی آنها
  • فراهم نمودن فضای مراودت بگونه ای که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.
  • ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض( قومی، جنسی، خویشاوند، مذهبی و ...)
  • توجه به صحبتها و خواسته های مراجعان و حداکثر تلاش در پاسخگویی و ارائه خدمات به آنها
  • ارائه اطلاعات لازم به همکاران به منظور انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب
  • انجام وظایف به صورت موثر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمان
  • زمانگذاری فعالیتها بر اساس روش مستند و مشخص، نه بر اساس سلیقه کارکنان و مدیران
  • پرهیز از شایعه سازی، تهمت، غیبت، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف می کند.
  • رازداری و خودداری از افشای اسناد محرمانه
  • استفاده از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه
  • پرهیز از استعمال دخانیات بخصوص در محل کار
  • استقرار تجهیزات و اشیاء به صورت دقیق و منظم به نحوی که در زمان نظر به راحتی در دسترس باشد.
  • استفاده مطلوب از وسایل ایمنی حسب مورد و جلوگیری از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان
  • برگزاری توازن و اعتدال بین زندگی شغلی و خانوادگی
  • استفاده صحیح از اختیارات و قدرت سازمانی و احساس مسئولیت نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود
  • درک صحیح اهداف سازمان و تلاش به منظور همسویی اهداف فردی با آن
  • رعایت قوانین و مقررات سازمانی به طور دقیق
  • خودداری از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آنها را ندارد.

برچسب‌ها