مصادیقی که از طریق سامانه پیگیری می شود، مواردی است که به دستگاههای اجرایی استان نیز ابلاغ شده است.
- عدم اطلاعرسانی و شفاف نبودن قوانین و مقررات حوزه مربوط به دستگاههای اجرایی و عدم آگاهی شهروند نسبت به مقررات و مسایلی که در آن دستگاه اتفاق میافتد آگاهی ندارد.
- شفاف نبودن فرایندها؛ یعنی شهروند هنگامی که به دستگاه اجرایی مراجعه می کند و می خواهد خدمتی را بگیرد، نسبت به فرایند شروع و پایان کار اطلاع ندارد.
- بحث تکریم ارباب رجوع و برخورد انسانی؛ رضایت ارباب رجوع در نظام اداری کشور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و دستگاههای اجرایی باید بازخوردی از خدمات ارایه شده ارائه نمایند و پاسخگو باشند.
- دیر باز شدن و زود بسته شدن درهای خدمت؛ یعنی شهروند در ساعت اداری مراجعه میکند و این پاسخ را میشنود که ما خدمتی ارائه نمیدهیم؛
- موکول شدن کار به روزها و هفتههای آتی بدون دلیل قانونی؛ اینکه گفته میشود: «برو فردا بیا»، «برو هفته دیگه بیا» و سنگ انداختن از این جنس؛
- نبودن همکاران نظام اداری در پشت میز خدمت و عدم تعیین جانشین برای انجام کار خود.