سلامت اداری در کانون توجه؛ کمیته سلامت اداری راهکارهای مقابله با فساد را بررسی کرد

جلسه کمیته سلامت نظام اداری با محوریت شناسایی و کنترل گلوگاه‌ های فسادخیز و بررسی راهکارهای ارتقای سلامت اداری در اداره‌کل برگزار شد.

اعضای کمیته ضمن بررسی جایگاه این کمیته به عنوان بازوی اجرایی و نظارتی در اجرای صحیح فرایند های اداری و خدمات دولتی، بر نقش موثر آن در پیشگیری از بروز تخلفات و مقابله با زمینه‌ های فساد تأکید کردند.

همچنین اهمیت منشورهای اخلاق حرفه‌ ای مدیران و ذیحسابان و ضرورت حمایت از ماهیت و کارکرد این اسناد در دستگاه‌ های اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه، اعضای کمیته به بررسی گلوگاه‌ های فسادخیز در معاونت‌ های مختلف پرداختند و راهکارهای لازم برای شناسایی و رفع چالش‌ های موجود را مطرح کردند.

شناسایی نقاط آسیب‌پذیر، تقسیم کار میان اعضا برای پیگیری موضوعات تخصصی و برنامه‌ریزی برای ارائه گزارش در جلسات آتی، از جمله مصوبات پایانی این نشست تخصصی بود.

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۲:۱۳
آخرین بروزرسانی: ۲۰ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۲:۱۸