طاهر شریفپور، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و رئیس دبیرخانه مرکز سرمایهگذاری، در جلسه کارگروه تبصره ۱۸ از جذب ۹۴ درصدی اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ خبر داد.
وی اظهار کرد: از مجموع یک هزار و ۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب ابلاغی، مبلغ ۹۴۷ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده که بیانگر عملکرد مطلوب دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل در جذب و پرداخت این منابع است.
شریفپور افزود: بانکهای صنعت و معدن، مسکن، پست بانک، ملت و صندوق کارآفرینی امید موفق شدند ۱۰۰ درصد تسهیلات تخصیصی را به متقاضیان پرداخت کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همچنین به منابع بازگشتی تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: از محل منابع بازگشتی، ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که برای پرداخت به بانکهای عامل ابلاغ و ارسال شده است تا در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گیرد.
رئیس دبیرخانه مرکز سرمایهگذاری استان در ادامه با اشاره به اعتبارات تبصره ۲ سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: از مجموع ۳۱۶ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به استان، تاکنون ۲۷۹ میلیارد تومان به حساب بانکهای عامل واریز شده است.
وی از دستگاههای اجرایی خواست حداکثر تا ۱۵ تیرماه طرحهای خود را به کارگروه مربوطه ارائه کنند تا پس از بررسی و تصویب، برای بهرهمندی از تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شوند.
یداله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که با حضور سرمایهگذاران و مدیران بانکی، با انتقاد از نگاهِ جزیرهای و بروکراسیهای دستوپاگیر، از تمامی مسئولان استان خواست تا دلسوزانه و همانند فرزندان خود، پیگیر حل مشکلاتِ واحدهای تولیدی و خدماتی باشند
نکتهی حائز اهمیت در این جلسه، تغییر فرمت برگزاری آن بود؛ برای نخستین بار و با ابتکار طاهر شریفپور مدیرکل اقتصاد و دارایی استان، این نشست به صورت یک میزگرد سهجانبه میان مدیران ادارات دولتی، مدیران بانکها و سرمایهگذاران برگزار شد تا چالشها به صورت رودررو و شفاف بررسی شود
شریفپور تأکید کرد: تسریع در معرفی طرحها و همکاری دستگاههای اجرایی میتواند زمینه جذب کامل اعتبارات و حمایت مؤثرتر از طرحهای تولیدی، سرمایهگذاری و اشتغالزایی در استان را فراهم کند.