به گزارش روابط عمومی ادارهکل امور اقتصادی و دارایی استان، در راستای ارتقاء سطح آگاهی و توانمندسازی کارکنان دستگاههای اجرایی در استفاده از سامانه فوریتهای اداری، کارگاه آموزشی سامانه «فواد» با حضور مدیران، ذیحسابان، رؤسای ادارات، کارشناسان و کارکنان دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان برگزار شد.
در این کارگاه، سازوکار اجرایی سامانه فوریتهای اداری «فواد» و نحوه تعامل دستگاههای اجرایی با این سامانه بهصورت کامل تشریح شد، بر اساس فرآیند پیشبینیشده، شهروندان و مراجعهکنندگان به دستگاههای اجرایی در صورتی که از نحوه ارائه خدمات، روند رسیدگی به امور، تأخیر در انجام فرآیندهای اداری یا سایر موارد مرتبط با ارائه خدمات رضایت نداشته باشند، میتوانند از طریق شماره تلفن ۱۲۸ موضوع مورد نظر خود را در سامانه فوریتهای اداری ثبت کنند.
بر اساس ضوابط تعیینشده در این سامانه، پس از ثبت تماس، موضوع بهصورت سیستمی در سامانه درج و بلافاصله به دستگاه اجرایی ذیربط ارجاع میشود و دستگاه مربوطه موظف است حداکثر ظرف مدت سه ساعت نسبت به بررسی موضوع، انجام پیگیریهای لازم و ثبت پاسخ در سامانه اقدام کند. این فرآیند با هدف تسریع در رسیدگی به مطالبات مردمی و افزایش سطح پاسخگویی دستگاههای اجرایی طراحی شده و تا حصول نتیجه از طریق سازوکارهای نظارتی سامانه مورد پایش قرار میگیرد.
در ادامه این کارگاه آموزشی، فرآیندهای عملیاتی سامانه از جمله نحوه ثبت و ارجاع فوریتها، تعیین سطح اهمیت موضوعات، مسئولیت واحدهای پاسخگو، ثبت مستندات و نحوه پایش و ارزیابی عملکرد دستگاهها مورد بررسی قرار گرفت و شرکتکنندگان با الزامات پاسخگویی و شیوه ثبت دقیق اطلاعات در سامانه آشنا شدند.
در این نشست همچنین بر نقش سامانه فواد در ارتقاء شفافیت، تسریع در رسیدگی به مطالبات شهروندان، بهبود کیفیت خدمات عمومی و تقویت نظام پاسخگویی در دستگاههای اجرایی تأکید شد و آموزش مستمر کارکنان در بهرهگیری مؤثر از این سامانه از الزامات تحقق اهداف پیشبینیشده در نظام اداری کشور عنوان شد.